• خدمات حسابداری

    خدمات موسسه شامل اراِئه خدمات حسابداری،دفترداری شرکتها،پیگیری و تکمیل مدارک حسابداری معوق، اصلاح حسابها ارائه صورتهای مالی ضمنی و نهایی ، تهیه صورتهای مالی تلفیقی گروه شرکتها،تهیه صورتهای مالی از مدارک ناقص و سایر خدمات حسابداری ومالی می باشد موسسه قادر است اینگونه خدمات را در طیف گسترده ای به مشتریان خود ارائه نماید 

  • مشاوره مالی و مالیاتی

    مشاوره مالیاتی در زمینه استفاده ازقوانین مالیاتی ، تحلیل و به کار بردن معافیت های مالیاتی

موسسه حسابداری و حسابرسی نوآوران

        ارائه کلیه خدمات حسابداری و حسابرسی شرکت ها و ارگانها  

تحلیل اهرم های مالی، مشاوره در زمینه سرمایه گذاری ،طرح توسعه  

تهیه طرح توجیهی ، استقرار سیستم های مالی ، مشاوره راهبردی ، مشاوره تخصصی در زمینه مالیات 

و...  

 

 

 

 

 

 

مطالب راجع به کسب و کار

عزیزانی که به دنبال راه اندازی کسب و کارهای کوچک هستند  باتوجه به تجربیات که در ده سال گذشته بدست آوردم

برآن شدم یاداشتی  برای شما بنویسم

موارد لازم برای شروع کسب و کار

بخش اول شناخت فضیلتها و استعدادهای  فردی خودمان است

بعد فردی: از نظر اخلاقی که در دو حوزه افکار و رفتار  قابل بحث است   فردی که به دنبال شروع کسب کار است باید :

از نظر فکری و ازنظر افکاری برای اون کار آمادگی داشته باشد ،در غیر اینصورت در آن کسب کار با مشکل مواجه خواهد شد چراکه شروع یک کسب وکار  فقط برای منافع مالی یا بازده پولی نیست انسان ذاتا به دنبال رشد و قدرت و اعتباراجتماعی است و نشاط فکری از فعالیت و وارد شدن به دنیای اقتصاد بدست خواهد آمد

چراکه خیلی از افراد هستند که  حتی اگر کسب و کارشان سودی هم نداشته باشد ولی عاشقانه ادامه میدهند پس می توان گفت در پس این ماجرا تفکری معنوی ، و جدا از مادیات نهفته است که من از آن به عنوان افکار مثبت در بعد اخلاق یاد میکنم

اگر بخواهیم در زمینه اخلاق وارد شویم  مطالب بسیار زیاد است ولی از شما دعوت میکنم کتاب حکمت سقراط را مطالعه کنید

بعد جسمانی ومهارت

ما میدانیم که بعضی از کسب کارها نیاز به قدرت بدنی وجسمانی دارد پس قبل از شروع این کسب کارها باید

آمادگی داشته باشیم اگر کسی ما را کمک نکرد خودمان از پس کار خودمان بر میاییم

مثلا یک مکانیک خودرو سنگین حتما باید توانایی جسمانی داشته باشد که بتواند از پس جابجایی قطعات موتر برآیددر غیر اینصورت  حتما باید شخص ثالث دیگری هم  در کنار خودش داشته باشد

پس ما نمی توانیم متکی بر اشخاص دیگری باشیم چرا بعد ها افراد برای ما ماندگار نیستند و اگر هم باشند بخاطر اینکه وابسته آنها هستیم  باید انتظارات آنها را برآورده کنیم

مهارت ،بعضی از کسب کارها  به علم وتوام با عمل نیاز دارند پس تبدیل کردن علم به عمل مهارت است

داشتن مهارت برای کسب وکار جزء لاینفک خواهد بود بعضی وقتها افراد کسب و کاری را شروع می کنند که

در آن مهارت ندارند افراد دیگری را استخدام میکنند تا به قول خودشان ،آقا کار من میارم! شما انجام بده یه درصدی هم   به شما  میدهم !

اصلا  با این موضوع موافق نیستم ،مدیر کسب کار باید از تمام زیر مجموعه هایش تسلط بیشتری برای کار داشته باشد تا بتواند در راس قدرت بماند وگرنه خیلی زود شیرازه کسب و کار وی از هم پاشیده خواهد شد

   بعد اقتصادی

 منظور از بعد اقتصادی  این است که فردی که کسب وکار شروع میکند تسلط به اوضاع  اقتصادی شرایط حاکم  بر موقعیت شغلی که از جو اجتماع و سیاست و موقعیت کشور نشات گرفته را باید مد نظر قرار بدهد طبق موقعیت اقتصادی و اجتماعی  که در آن قرار گرفته  کسب وکار شروع کند

  نکته بسیار مهم 

رعایت قوانین عامره کشور و برآورد هزینه هایی که طبق قانون باید در بازده طرح کسب و کار لحاظ شود

  قوانین مهم

  1. مالیات و رعایت قوانین مالیاتی
  2. قانون کار در خصوص استخدام کارگر
  3. رعایت قوانین سازمان تامین اجتماعی

عدم رعایت هرکدام از این قوانین تبعات بسیار سنگینی برای واحد تجاری یا یک صنف که کسب کار شروع کرده را دارد

  در خصوص مالیات

همه افراد جامعه بایستی تکالیف مالیاتی خود را انجام دهند چه کسانی که معاف از مالیات هستند چه کسانی که مشمول مالیات می باشند

 

 

   در خصوص قانون کار

طبق قانون کار هر شخصی یک روز هم کار کرد بایستی طبق قانون کار تمام حقوق و مزایای خود را دریافت کند

  در خصوص سازمان تامین اجتماعی

حتما کارگر بایستی بیمه شوند در تجربیات گذشته بارها مشاهده کردم بارزس بیمه وارد کارگاها شده و نفراتی که بصورت روز مزد بوده را شناسایی کرده بعد از 2سال جریمه سنگینی گریبان کارگاه شده و تمام سودی که این دو سال کرده با یک سهل انگاری باید فدا شود

   منابع لازم برای کسب و کار

1-پول کافی :لازم نیست زیاد توضیح بدم بلاخره هر کسب وکاری به میزان کمی پول نیاز دارد

اما اینکه بخواهیم  آنقدر شروع کسب وکار را تشریفاتی کنیم ،که در مرحله شروع بدلیل هزینه بالا

انگیزه ما را ازبین ببرد.

2-  نیروی انسانی  ماهر  چرا که یک نیروی ماهر بجای سه تا نیروی تازه کار می تواند بازده داشته باشد

خواهشا در جاهایی که نیاز به کارگر ماهر دارید از کارگر ساده استفاده نکنید

3-بازار فروش

4-موقیت جغرافیایی  مناسب برای بازار فروش

   موانع که در کسب و کار است:

  1. رقبای قدیمی
  2. رقبای جدید
  3. محصولات و کالاهای مشابه
  4. مشتریان

که هر کدام از موارد بالا نیاز به بحث های مفصل دارد که صرف نظر میکنم از توضیحات!

 

      مقابله با موانع

  1. قیمت مناسب
  2. کیفیت مناسب
  3. متمایز کردن محصول 
  4. حفظ مشتری

 

 

                                                                                                      مطالب توسط ابوذر محققی گرد آوری شده 

 

 

   

استخدام

 

 

نگرانی و سردرگمی کارفرمایان  از استخدام حسابداران

 

در سالهای اخیر بدلیل تغییرات ناگهانی محیط  اقتصادی و اثرات آن بر قوانین و بخشنامه های مالیاتی منجر شده است که نیازحضور حسابدار بیش از قبل در مجموعه های

تولیدی و بازرگانی و خدماتی، پیمانکاری ،اصناف احساس می شود .

 

تضاد منافع بین حقوق مالکانه و مالیات یک پیچیدگی بزرگی بین عملیات حسابداری به وجود آورده است که خارج از توانحسابداران غیر حرفه ای است .

 

یک موضوع قابل اهمیت  دستمزد بالای حسابداران حرفه ای منجر شده صرفه اقتصادی برای شرکتها ی متوسط و کوچک نداشته باشد از طرف دیگر تعداد افراد واجد

شرایط حسابداری و حسابدار حرفه ای فعال در صنعت بسیار محدود است.

 

خب با این تفاسیر محدود بودن نیروی حرفه ای و حق الزحمه بالا ،یک محیط ناسالم برای حسابدارن مبتدی وحتی افرادی که

در این رشته تحصیل نداشته اند به وجود آورده است .

چراکه فارغ التحصیلان رشته حسابداری به دنبال کار و اعتبار هستند با قبول مسئولیت حسابداری و حق الزحمه کم واردمحیط کار حسابداری شده و تبعات ناخوشایندی به

جا می گذارند که  نه تنها این حسابداران کمکی به شرکت نکرده اندحتی  شرکت را از مسیر درست حسابداری منحرف می کنند .

امروز یک تردید بسیار شدیدی جهت استخدام حسابدار در شرکتها وجود داردواز طرف دیگر در سالهای 1401 به بعد نیاز به حضور حسابدار بیشتر خواهد بود .

چرا که با اتفاقات افتاده در دنیا و کشور منجر شده رقابت ،رهبری هزینه بسیار پر رنگ تر از قبل در شرکتها خودش را نشان دهدامروز هیچ شرکتی نمی تواند حضور

حسابدار را در مجموعه خود انکار کند ،پس صاحبان ثروت و کمپانی ها باید در تلاش باشند

که  اولا مدیر منابع نیروی انسانی قوی داشته باشند تا بتوانند یک حسابدار توانمند را جذب کنند یا اینکه یک حسابدار توانمند تربیت کنند چراکه به نظر من اگر توان

تربیت نیروی حسابدار ماهر را داشته باشند صرفه اقتصادی خواهد داشت و نیروی جوان هم جذب کار شده و اشتغال زایی هم صورت می گیرد .

 

 

موسسه نوآوران با بیش از 15 نفر کادر حرفه ای

  • سایر خدمات

    علاوه بر خدمات حسابداری شرح فوق ،موسسه بخشی جدید به عنوان حسابرسی داخلی ایجاد نموده که اینگونه خدمات را برای شرکتهای بزرگ ،بانکها و... طبق استاندارد های مربوطه ارائه مینماید هدف از حسابرسی داخلی در مرحله حصول اطمینان از رعایت مقررات ، دستورالعملها . ضوابط داخلی شرکت و نیز ارزیابی موثر بودن فرایندی مدیریت ریسک ارزیابی انسجام اطلاعات حسابداری و چگونگی مدیریت ریسکهای مالی قابل کنترل و همچنین ارزیابی بالقوه بروز تقلب وشناسایی زمینه های ریسک و خطر های احتمالی و گزارش موارد به مدیریت است

تماس با ما

    آدرس : کرج میدان شهدا به سمت میدان توحید جنب موسسه بانکداری  ملل مجتمع آنامیس طبقه دوم واحد 3 .

    ایمیل :  noavaranacc@yahoo.com

    تلفن کرج   :02632204589  -   02632238025

    فکس : 32204589 -026

     همراه :09127658025

 

  

                                         

رزومه موسسه حسابداری نوآوران

موسسه حسابداری و مشاوره مالی نوآوران تراز پایتخت  به مدیر عاملی جناب آقای مهندس ابوذر محققی به شماره ثبت 28877 در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده است. این موسسه با اتکا به دانش و سال ها تجربه مدیران و کارشناسان ارشد مالی ، مالیاتی و حقوقی و بهره گیری از آخرین تکنولوژی فن آوری اطلاعات ( IT ) در زمینه ارائه خدمات مشاوره مالی و مدیریت و یکسان سازی دانش علمی مدیران و کارشناسان با دانش روز به منظور ایجاد تحول در شرکت ها و ایجاد بهره وری واقعی فعالیت دارد ، و افتخار دارد در این مسیر تا پایان راه همراه شما باشد .